Indikasi post terbaru?

Hari ini merupakan hari ke empat, di minggu yang ke dua aku berada di stase saraf. Atau bahasa keren dia, Neurology. Kalau dulu pernah terniat nak jadi Neurologist lepas tengok McDreamy dalam Grey's Anatomy yang cool dan hebat. Itu dulu laa. Sebelum belajar neuro.

Lepas belajar neuro, memang menarik. Menarik sangat bila kita dapat tahu bentuk otak, fungsi dia, macam mana dia bekerja, macam mana sekecil otak itu boleh memberikan kesan yang sangat besar dalam kehidupan kita. Tu yang nak jadi neurologist tu. Tapi tu dulu la. Tu sebelum exam blok lagi masa tu.

Lepas exam, memang sah-sah la dapat merasakan betapa otak aku ni agak tidak dapat menerima segala input yang berkaitan dengan saraf. Kompleks sungguh otak ini bekerja, dengan segala macam saraf yang berada di anggota badan ni. Sampai tak tersebut aku ada saraf apa jer. Sebab otak pun memang tengah weng.

Dan lebih malang apabila bila dah minggu kedua di stase saraf, masih dalam keadaan blur dan penuh dengan ketidakjelasan. Yela, cuba kau fikir kalau dulu belajar 3.5 tahun pun masih tak faham, inikan pulak baru 2 minggu. Eh eh nak cari alasan la tu.

Okay nak cakap itu jer.