Dilema lagi

$.. Dengan nama ALLAH yg Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani ..$

Salam..

Ingat nak tulis kat blog ni semalam, tapi agak la sibuk dengan alpha quest, report dan juga tutorial di tambah dengan internet connection yang agaklah sengal, so dapat tulis waktu ni je.. Ni semua masih tentang dilema cuti. Dilema nak balik Malaysia setelah hampir 6 bulan tak balik.

Tapi still, semuanya berpunca daripada ketidakprofesionalan pentadbiran dan pengurusan. Dengan jadual akademik 5 tahun pun masih tunggang langgang, walaupuuuunnnn.. dia cakap setiap inci hari yang berubah akan mengganggu kehidupan kita kat Indonesia ni.. alias izin belajar, KOAS etc.. Tapi kenapa benda ni masih lagi berlaku??

Aku tak kisah kalau betul dia cakap cuti kita 2 minggu sekalipun, sebab tahun pertama dah mengalaminya. Aku tak kisah kalau dia cakap exam tengah2 cuti pun, kalau betul dia ikut perancangan dan jadual yang telah diberi.. Aiman tak kisah pun.. Tapi yang aku sgt2 kisah bila semua perancangan tu, hanya formality semata2. Di mana, setiap perubahan boleh berlaku bila2 masa pun!. Hatta minggu hari rabu nak exam, hari Isnin boleh tukar lagi..

Wei.. come on la.. Bila nak matured ni? Bila nak buat kerja sungguh2 ni? Ingat kami belajar kat sini free apa?

Ni tak termasuk berapa byk duit dah habis sebab nak tukar tiket atas perkataan dah CONFIRM cuti! *sigh*

Dan jugak, sampai bile nak suruh kitorng vote cuti lagi?

1. OSCE = 29/6-3/7
MUT = 3/8-7/8

2. OSCE = 13/7-14/7
MUT = 29/6-3/7

3. OSCE = 29/6-3/7
MUT = 29/6-3/7

4. OSCE = 3/8-7/8
MUT = 29/6-3/7

5. OSCE = 3/8-7/8
MUT = 3/8-7/8

Haha' pilih la sendiri. Tapi maaf la.. Bagi aku pilihan 1,4 dan 5 totally out! Kan ahlilguild? =)

2 Responses so far.

  1. Sebab yang menggatal nak tukar menukar ni budak2 kite jugak...

    Dorg ade di posisi mati mak telan bapak, ups... ditelam mati mak, diluah mati bapak...

    Walaupun aku Vote no 2 yang last2 tu (yang ni yang first kan (no 4)?) tapi aku tak kesah sbnrnya, juga banyak lagi orang2 Islam yang sabar...yang kakak nak kawin dsb..

    Ade yang bersikap konservatif, ade yang bersikap pasrah, ade yang provokatif... n yang kena effectnya kita semua...

  2. Tanpa Nama says:

    ni aku yan.

    best ape dapat vote cuti. aku kat jordan ni, suka hati dia je nak kasi cuti bpe lama, kadg2 dah ade kalendar pun dia langgar je.

    whatever pun indonesia sgt dekat ngan malaysia. ko bole balik bila2 je & tiket mesti lagi murah (jealous mode)