Hujan

$.. Dengan nama ALLAH yg Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani ..$


Salam...

Sekarang tengah hujan. Baru je ingat nak basuh motor tadi. Sejak die hidup ni, baru sekali je mandikan. Ish3.. kesian dia busuk.. Nasib la tuan dia sentiasa wangi kan..??

Dan, tengah syok2 baring waktu2 hujan ni, teringat pulak pasal ceramah tadi ada sebut pasal hujan. Dia cakap, selain manfaat air kepada kehidupan, hujan juga salah satu nikmat kebaikan dari ALLAH swt sebagai pelindung diri kita daripada jin dan syaitan. Baru aku tau... yang selama ni siapa2 yang takut guruh tu, kiranya syaitan lagi takut. Subhanallah!

Ingatlah ketika kamu diliputi perasaan mengantik sebagai satu pemberian aman dari Allah (untuk menghapuskan kecemasan kamu). Dan ingatlah ketika Ia menurunkan kepada kamu hujan dari langit untuk mensucikan kamu dengannya dan menghapuskan dari kamu gangguan syaitan, dan juga untuk menguatkan hati kamu dan menetapkan dengannya tapak pendirian kamu di medan perang.

Surah Al-Anfaal : ayat 11

so, lepas ni, jangan lah mengeluh lagi kalau hujan ye.. sebab semua ketetapan Allah itu adalah rahmat. Dan rahmat yang Dia berikan tu tiada tolok bandingnya. Kita akan untung kalau menerimanya dengan rasa bersyukur, dan rugi kalau mensia2kannya.. Dan ingat, Allah tak pernah rugi!

Renung2kan.. dan selamat beramal.. =)