April

Dengan nama ALLAH yg Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani

Salam.

Dah lama jugak tak update blog. Ya, aku bukan selebriti yang nak jaja cerita setiap hari kan? Haha' Banyak jugak cerita yang berlaku bulan April ni. Itu tak termasuk kena ikat perut  sehari semalam dan berpuasa selama 2 hari berturut-turut nak tunggu duit scholar masuk. Okay la tipu. Cuma berjimat dan cermat jer, dan jugak menghitung setiap duit yang ada kat dalam dompet setaip hari. Okay dah cukup. Jangan nak menipu je kerja dia.

1. Semalam dan hari ni ada futsal tournament anjuran PKPMI Jogja. Seronok jadi orang gila menjerit kat luar court. Ya, aku penjerit sepenuh masa kalau ada game futsal sebab sudah tentu aku tak boleh main bola. Ada ke patut Shah suruh aku ganti player 09' tadi sebab aku pakai baju merah. Cis! Merah untuk Tiger Lily okay. Dan memang nasib (bukan nasib baik) diorang menang. Mereka yang hebat dan berkaliber serta semangat sepasukan yang tinggi memang patut menang. 

Tak sia-sia aku jerit disertakan speaker aku tadi (baca: Imran). Dia datang semata2 nak jerit tau walaupun korang nampak dia agak tak semangat sikit hari ni. Faham2 je la. Petani macam dia memang macam tu. Tidur pukul 3 pagi sebab nak tuai hasil tanaman dan bangun awal untuk bagi sokongan. Balik pun awal sebab nak jaga jelapang padi :') Terharu kan?! Congratulations Tiger Lily dan team Amir 07'-Baracula, atau yang semaksud dengannya. Tak tau la nama group dia apa. hehe' Rahsia kemenangan? MOTIF DAN PELUANG.

2. Khamis lepas ada sorang senior, Wai Kit yang kemalangan. Dan sekarang keadaan dia dah tabil walaupun masih di ICU. Tak berapa tau macam mana kemalangan tu boleh berlaku. Tapi cukup lah bila dapat tau dia terjatuh dari motor baru balik dari hospital (pratikal). Orang cakap masa kejadian, cuma nampak sikit ke luka dia, tapi bila dah bawak pergi hospital, memang agak teruk. Dia mengalami pendarahan dalaman, hati dia hancur (bukan hati hancur berkecai bak pecah kaca pecah gelas selepas putus hubungan dengan awek ya) dan perlu dioperasi. Dan lepas tu dapat tau yang paru dia ada jugak komplikasi. 

Tadi sempat lawat dia dengan Fazrul kat ICU. Muka dia nampak tembam dan terbaring tak selesa atas katil. Sedih dan agak cuak bila dia terjaga dan macam nak terbatuk. Bila dia cakap nak tulis sesuatu, Fazrul pun amik marker dan kertas yang ada atas meja tu. Dia tulis' I am batuk. Cepat2 panggil doktor yang ada kat situ dan dia pun buat suction. Mungkin ada air liur atau kahak yang buatkan dia tak selesa. So, sekarang yang boleh kita buat adalah mendoakan semoga dia cepat sembuh dan dia wajib sembuh!

3. Urm, 1 april yang lepas genap Dato' Siti Nurhaliza 15 tahun dalam industri. Dan lebih kurang 14 tahun aku jadi pengikut stalker pengefan pembawa cerita pasal dia sampai semua orang rasa nak luku je kepala. Tak kisah lah. yang penting Siti dah 13 tahun berturut2 menang Artis Wanita Paling Popular dan kali ke-7 Bintang paling Popular. Tapi tahun depan dia dah taknak bertanding lagi dah. Okay, inilah masanya nak bagi can artis2 hebat yang lain menang pulak. Baiklah Syafiq Marzuki, kau dah boleh vote Jac untuk menang! HAHA' 


Umur dah 31 tapi maintain cun Apa rahsianya? 
Tentulah SimplySiti-Rahsiaku Kini Milikmu. *iklan kejap*

4. Tahun ni 25 tahun anniversary mak dan abah. Yeay~ sekarang kami (baca: kak ain) tengah plan nak belanja mak abah melancong ke mana. Harap2 masa tu aku tengah cuti, boleh join sekali. Ecece~ menyibuk jer. Dan hari ni jugak hari jadi si kimie busuk. urm, kecik2 lagi dah pandai nak mintak suruh mak belikan kek. Bila tanya dia nak hadiah apa, buat2 baik la pulak kan cakap apa2 je la. Haha' baik ada maksud tu! 


 HAPPY BIRTHDAY
MUHAMMAD NUR HAKIMI
18 April 2010


3 Responses so far.

  1. ~yon~ says:

    trima kaseh sudin~ hehehe...korang suma memg pnyokong yg 'berkakilebar' ok...terharu dgn pnyokong2 yg pkai bju merah..haaaalaaaaaa....

    hye adik sudin kimi yg xbaca pn blog ni...happy birthday!!!*bli adiah utk adik ko la sudin*

    pssstt: ad ke kawan ko minat jac??ahaha...mcm2 la korg ni...mcm knak2...ko ad ke buku skrap siti??mesti ad kan?kan?kan?NAK USHA!!

  2. giler pnjg ayat...

    ^_^ for kimi...sorilah xsempt nak wish pnjg2 sbb bz..

    ^_^ udin,ko wish mak n abah x ritu??aq kol mak tp diorg lpe..ish3..xpasl2 aq y smbt anniversary..haha

    ^_^ lagi satu..ko pelik x..ktrg nak g rakaman siti,dgr2 rakamn raya tp bj bebas...pelik x???pelik kan??kan??kan??

  3. ko igt ko sorang stalker ct..aq pun!!! hahaha..mcm la ko x tau kan..

    nway,masa baca ko citer psl bola tuh.nk terjojol mata aq igtkan ko main.huhu.mustahil mustahil.tebiat ke pe?hahah!sokong awek ek?