Kami Prihatin

Dengan nama ALLAH yg Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani

Salam.

Panjatkan kesyukuran yang tak terhingga di atas kenikmatan dan anugerah yang bukan sedikit ke atas kita, semuanya adalah pinjaman Yang Maha Esa.

Alhamdullilah. Kita diberikan peluang sekali lagi untuk bernafas di atas muka bumi ini, berpijak dan berjalan berpaksikan Iman dan Islam.

12. Dan sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia daripada saripati yang berasal dari tanah.
13. Kemudian Kami jadikan pati itu (setitis) air benih (air mani) pada tempat penetapan yang kukuh.
14. Kemudian Kami ciptakan air benih itu menjadi sebuku darah beku; lalu Kami jadikan darah beku itu menjadi seketul daging; kemudian Kami ciptakan daging itu menjadi beberapa tulang; kemudian Kami balut tulang-tulang itu dengan daging. Setelah sempurna kejadian itu, Kami bentuk dia menjadi makhluk yang lain sifat kejadiannya. Maka nyatalah kelebihan dan ketinggian Allah sebaik-baik Pencipta.

Al-Mu'minun, ayat 12-14.

Kes pembuangan bayi sejak kebelakangan ni begitu dasyat. Semakin hari semakin ramai bayi2 yang tidak berdosa dibuang dan dicampak ke tempat yang  tidak sepatutnya; longkang; tandas; dan sebagainya. Kemana hilangnya sifat kemanusiaan dan belas kasihan? Andai kesilapan dan kesalahan yang telah kau lakukan, jangan jadikan ia sebagai alasan untuk kau melakukan kesalahan yang keduanya. 

Aku bukan manusia sempurna. Aku juga pernah melakukan kesilapan. Tapi setidak2nya, aku belajar untuk menjadi manusia. Sedang binatang pun sayangkan anak mereka, apatah lagi kita yang diberikan akal untuk berfikir. Jangan nak salahkan Haruan (ini bukan nama orang) sebab haruan memang makan anak *tiba-tiba*

Erk, okay rasa pelik bila nak kena buat ayat skema. Sebenarnya nak kongsi video ni jer.




Apa-apa pun, jangan buang anak anda. Kalau rasa nak buang anak korang yang comel tu, boleh bagi kat aku. Aku suka budak kecik yang comel. Tapi kalau rasa tak comel, jangan jadikan alasan nak buang pulak. Jangan jugak bagi kat aku, bagilah kat rumah anak2 yatim ke. Terjaga jugak makan minum dia. 

Ingat. JANGAN BUNUH DAN BUANG BAYI YANG TIDAK BERDOSA. Hantu dia datang cekup kau nanti padan muka!

Nur Hafizuddin Jailani sokong Kempen Kami Prihatin. Anda bagaimana? *ala-ala siti*

Tapi tolong la, talian Nur 15999 tu takde kaitan dengan aku.

One Response so far.

  1. talian nur???huhu.
    apsal aq x prasan entry nih.
    nk pergi dgr lagu nih kat youtube jap=p