Jangan Bersedih Lagi

Dengan nama ALLAH yg Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani

Salam.

Rasa ini datang lagi.
Dengan sakit yang sama, dengan perasaan yang sama.
Tak tahu la sampai bila nak terus macam ni.
Jangan kata doktor, ramai bakal-bakal doktor dah cuba nak bagi solusi.

Kalau 2 tahun lalu kau datang dengan rasa perit balik dari Bandung.
Dengan harapan permulaan itu akan menjadi yang terakhir kali.
Dan bila rasa itu mula hilang senyap terbalut bedung.
Kau datang kembali di saat aku sedang menikmati dinginnya mentari.

Minggu-minggu selepas itu.
Aku jalani dengan rasa segan dan pilu.
Bermacam andaian menghantui hariku.
Doa dan tawakal yang bisa membantu.

Oh bila kau datang menerjah seenak aku menikmati J.Co di malam minggu.
Terasa seperti ditusuk dari dalam yang teramat mengganggu.
Beberapa kali keluar masuk menunduk pilu.
Alangkah indahnya santapanku tak kau catu.

Betapa aku mengharapkan belas kasihanmu.
Janganlah engkau menghukumku sebegini rupa.
Andai segala yang ku telan kau luah.
Aku redha dan pasrah.

Oh apakah mengapakah kenapakah?
SAKIT PERUT je pun kau dah buat puisi segala?!!

4 Responses so far.

  1. ~yon~ says:

    hahaha...mula2 ak ingatkn ko jatuh cinta kat sesapa kn...pas2 smpai part j.co ak ingtkn ko ckp psal cicak...rupa2nya skt prot...ngahaha...buat tutorial laaa

  2. hahahahaha.gila ah.
    cis,tertipu :P

  3. oiiiiiiii sengal!

    dh ok x?

  4. aiNJai says:

    doktor pndai buat sajak gitu..cayalah!!!