Masuk Air

Salam dan selamat Hari Sabtu.

Ada orang tu, bila sibuk dan tersibuk sampai tak sempat nak makan dan tidur, mula la nak menyibuk cakap nak cuti nak cuti, tapi bila dah dapat cuti, bukan sehari, bukan dua hari, tapi dua bulan, haa mula la tonggeng terbalik nak naik kelas balik.

Oh pls la. Siapa la yang penyibuk nak naik kelas balik tu?

Bagi mereka yang sewel dan gonjeng, hari cuti di bazirkan dengan tidur dan main facebook, serta update Twitter setiap aktiviti yang dilakukan. Walaupun bangun lambat, dengan alasan kalau bangun awal nanti cepat lapar, tapi masih boleh tidur tengah hari dan petangnya juga. Sangat memanfaatkan masa, kan?

Tapi bagi mereka yang positif dan baik hati, seharian kerja yang dilakukan ialah mengemas rumah. Wah, baik betul maid ni. Mentang2 duduk kat bilik maid, semua kerja maid dia buat, gratis. Sapu rumah, cuci lantai, kemas peti sejuk, basuh baju dan sebagainya. Tengok memang la kesian, tapi nak buat macam mana. Bukan kita suruh dia buat kerja tu pun. *selak rambut*

Minggu lepas ada Festival Sukan UMNO 3Penjuru. Alhamdulillah. Banyak2 games volleyball yang aku join selama ni, ini yang pertama kali dapat emas. Lawak kan? Tak lawak. Penat wei main walaupun team lawan....


Urm, bagi mengurangkan beban kebosanan dan memberikan hadiah berupa pengalaman kepada diri sendiri, diorang rancang nak pergi Bali. Bila? Esok. Harini plan, esok pergi. Bagus betul. Diorang ajak suruh join, atas alasan, kau memang tak pernah keluar dengan kitorang. Asyik dengan family jer.

Bingit sih telinga.

Tapi disebabkan dah pernah pergi Bali tahun lepas, dan masih lagi trauma dengan perkataan Bali selepas kejadian pecah rumah hilang kamera, maka segalanya mungkin. Mungkin pergi, mungkin tak.

Tapi sebelum tu, jom kita solat asar dulu. Lepas tu main volley kalau tak hujan. Lepas tu bersiap sedia untuk pergi dinner dengan kawan kesayangans. Lepas tu baru fikir nak join diorang ke tak.