Aku nak duduk di dunia nyata

   $.. Dengan nama ALLAH yg Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani ..$

Salam..

Tak tahu la kenapa sejak kebelakangan ni rasa macam berdebar2. Pelik dan sangat pelik. Owh bukan, mungkin sejak beberapa bulan ni.

....................................

Owh, nak tau cerita pasal 'temujanji' yang ke-2?



 Haha' yang ni poyo. (mesti ada orang yang tengah cakap 'perasan la sudien tu')
 :P
.....................................

Pernah tak korang rasa, ada masa bila kita sangat2 memerlukan orang yang kita percaya untuk menyokong, setidak2nya duduk sama2 memberikan telinga untuk kita bercerita, tetapi mereka yang asing datang memberikan kata2 semangat tanpa kata hina!

1. Aku menyukai dia seperti kawan yang lain. Suka atas dasar malas nak pikir dia jahat atau baik. Kami tak begitu rapat, kami bukan kawan yang selalu keluar makan sama2, kongsi rahsia sama2, belajar sama2, apatah lagi untuk bercerita tentang hidup sama2 (oh ya, tapi mungkin tidak untuk kisah cinta dia, urm.. buat masa ni). Tapi suatu masa dia datang, dengan hati yang terbuka, bercerita tentang penyakit yang dia hadapi. Percayalah.. Aku orang kedua yang dia cerita, sedangkan keluarga dia langsung tak tau apa2.

2. Aku tak kenal dia. Dia tak kenal aku. Tapi tanpa sengaja, rupa2nya dia datang memberi semangat dan cita2. Ingat tak lagu "Fight For this Love"?. Betapa dengan sebaris ayat mampu memberikan kesan yang sangat mendalam.

3. Suatu saat, aku rasa sangat2 tertekan. Kehidupan yang memaksa siapa saja, sekuat mana sekalipun, pasti akan terkesan. Dan bila mana kau sangat2 memerlukan teman, alih2 dia datang memberikan kata semangat dan perangsang. Sedangkan mana hilangnya yang dulu konon2nya waktu bila2 pun akan datang!
...................................

Urm, adakah hanya aku yang berpura2 atau inilah namanya cinta kecewa?

Tapi betul, tak tahu la kenapa sejak kebelakangan ni rasa macam berdebar2. Pelik dan sangat pelik. Owh bukan, mungkin sejak beberapa bulan ni.

8 Responses so far.

  1. udien sedang dilamun cinta.. udien... erm.. :)

  2. sudien...people call that LOVE kot!
    or maybe just an infatuation.gali lebeyh dlm lagik.nnt tahu r sendiri. goddluck.aq dh nk grk selasa nih.yipppe!

  3. ~yon~ says:

    ......ak rsa cm post ni jiwang...kikiki

  4. Aisyahuh says:

    temujanji ke 2? LOL

    sudien pi check doctor la..debar2 tu symptoms anxiety and who knows..kot kot ko ada CVD. jeng jeng jeng! :P

  5. udienjai says:

    iz: erk, ini bukan post cinta la..

    anum: kena anamnesis diri sendiri lebih lagi kot. hahahaha' hei, aku sentiasa menunggu souvenir (yeay dah beul..) yang ke 2 dr kau.(ke 3??)

    yon: erk.. apekah?! tak jiwang langsung la aku kalau ni pun ko kate jiwang..hehe'

  6. udienjai says:

    aisyah: haha' ada org belanja tiket. olok2 dating la.. :D

    oh..katakan tidak pd CVD.. aku cam xde jer risk tok dpt tu (kot)

  7. wooo :O
    woot woot!aigoo..jeng jeng jeng.
    siapakah gerangan beliau? *ehem*

  8. 3...kot!
    sumpah aq dtg nnt ko kna blnje aq mkn!n pnjt mrapi juga!!

    owh tahniah dah betul eja souvenir,tp nape ko eja betul--->beul?hahaha!gotcha'

    aq masih doubt ini bukan post cinta.haha!lovie dovie doink toink!