Bila makcik tua buat-buat comel

Dengan nama ALLAH yg Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani

Salam.

Ada masa kita rasa keluarga sendiri macam orang asing, dan ada masa kita rasa orang asing macam keluarga kita sendiri. Tapi beruntungkan kita ada kedua-duanya? Keluarga, dan orang lain yang kita anggap macam keluarga sendiri :)

Ain: Salam Sudien, sekarang aku sangat rindu dengan adik2 aku. Bestnya kau nak balik Malaysia. Homesick!
Aku: Salam. Alolo~ takpe. Dah tinggal berapa bulan je lagi nak cuti. Pergi la call diornag pastu cari pasal dengan mereka. Hehe' maybe rezeki aku balik kali ni kot walaupun aku tak amik PA.
Ain: Nanti balik kau tolong2 mak kau masak, basuh pinggan, sapu sampah semua. Offer nak cuci kereta dan urut kaki abah kau. Pastu belanja adik2 kau makan aiskrim. Pastu peluk diorang semua dengan sangat sayang before balik Jogja.
Aku: Taknak. Aku nak mak aku masak udang masak merah, ketam masak lemak cili api dan belanja diorang secret recipe :) Be strong! Ada rezeki kau balik la. Aku taknak tunggu cuti baru balik, sebab aku tak rasa cuti tu special ;)
Ain: Haha' Ya, kita orang2 yang sangat untung. Nikmat diberi orang2 yang tersayang memang tak terhitung. Aku tau kau nak sambut birthday Kak Ain dengan mak kau kan. SubhanAllah, untung diorang ada anak dan adik yang baik. Tq sangat.
Aku: Takde lah. Aku tak rasa aku baik tapi aku akan cuba yang terbaik jer. Eh ain, kita lulus anat kan? Yeay~ kita dah break the curse. Haha' jom kita celebrate kejayaan jom. *over*
Ain: Break the curse? <-- ini sangat over. HAHAHA' Ya, syukur Alhamdulillah! :) nanti kita pergi makan sama2 eh. Semangat study tau! Boleh fikir masakan mak, tapi 1 saat je setiap hari. Hoho'

I'm coming home soon, very soon :') Brother power!

P/s: sesuaikah tajuk entri ini? Vote ditutup!

2 Responses so far.

  1. ain says:

    aku harap title itu xde kena-mngena dgn aku. -_-" haha'

    I don't care how poor a man is;
    if he has family, he's rich. :)
    ~Colonel Potter

  2. ehem2.. seperti perbualan romantik antara sepasang kekasih :P

    udien.... untungkan kita... ada orang luar yang anggap kita cam famly sndri.. Alhamdulillah...

    cm hubungn "mak" dan anak.. hahaha..

    btw congrates lar korg berdua sb dah buang curse tu jauh2.. nnt kem salam kat semua kk.. :)

    Allah bless all of us...

    oh ya btw best kan blk time org lain tak blk.. rasa special :P