Emo

Dengan nama ALLAH yg Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani

Salam.

Sebelum aku memulakan sessi merepek kita hari ini, aku nak mintak izin untuk menggunakan Bahasa Melayu, boleh?

Kenapa? Sebabnya:

1.Masa darjah 6 dulu, selalu kena marah dengan Puan Soon sebab tiap kali kelas English, sudah tentu markah aku dapat pen merah. Hei, merah kot. Maksudnya gagal ataupun fail dok kata orang putih kan. Ingat lagi sampaikan ada satu ujian tu aku dapat markah 13 jer setelah didarab dua, dapat la 26. Sebabnya, kan dulu kalau masa buat karangan, dia dah sediakan perkataan-perkataan yang harus kita gunakan dalam karangan kita. Ada lah satu gambar tu dia tunjuk simpang empat tapi kat bawah tu dia tulis junction. Apakah junction ni kan? Tak pernah aku dengar sepanjang hidup aku masa tu. Tapi dengan bangganya aku tulis 4 road yang merangkap jalan empat/simpang empat wtf (whatthefarmville)!

2. Ingat lagi masa keputusan PMR keluar, aku mengangis setengah gelen dan tak sanggup keluar bilik sebab dapat 7A 1B, dan B tu ialah English apatah lagi hanya 6 orang je kat sekolah tu yang tak dapat A kan.

3. Aku ada cakap tak yang aku sekolah kat Kolej Melayu Kuala Kangsar? Tapi mereka sangat hebat English okay. Aku je macam sesat sekejap (baca: 5 tahun!)

4. Pernah ada sekali tu sekolah buat public speaking. Ya, bercakap kat depan perhimpunan menggunakan kononnya Bahasa kedua tu. Semua orang akan agak yang mereka pasti akan berucap sekali sepanjang setahun tu. Maka, berlatih la pagi petang siang malam hafal skripkan. Bila dah kena, konon-konon selamatlah. Tapi nak di jadikan cerita yang boleh dimasukkan dalam buku sejarah, ada pulakkan aku kena dua kali. Yang kali kedua tu sudah tentu tersengih paling busuk yang aku boleh buat kat depan ramai2 orang tu sambil mengenakan alasan "saya dah pernah bercakap, jadi saya tak tahu nak cakap apa lagi" menggunakan bahasa orang asli (English yang berterabur tahap kena serang todak)

5. Eh, korang tak tau yang 1119 aku dapat C5 JER?!

6. Siapa cakap nak lepas belajar kat Indonesia senang-lenang sebab kena lepas IELTS 5.0 jer? Ya. Memang senang sebab kalau kau dapat 5.5 pun boleh lepas apa.

Ops, maaf. Bukan selama ni kau memang guna Bahasa Melayu ker? Ha.ha.ha untuk diri sendiri. Kalau selama ni korang ada nampak perkataan fine, over, whatever, looser dan sebagainya, itu adalah gedik semata-mata. Bukan sebab power.

Urm lupa, aku tak racist okay...sampai hari ini.