Dalam Hati Ada Taman

Salam.

Ye, agaklah. Baca tajuk je dah rasa lame.

Ada sorang pembaca setia ni cakap, boleh tak kau jangan buat post ayat nak sedih dan emo je lebih? Tiap kali aku rasa taknak gelak, mesti perbuatan luar sedar aku tertekan pangkah kat kanan atas tu. T_T sedih je dengar. Tapi takpa, motif dan genre blog ni harus dikekalkan - cerita air mata drama melayu. Ok, kita teruskan. *betulkan jambul*

Dalam hati ada taman takde kaitan dengan cerita Adnan Sempit, tapi ada kaitan dengan taman di dalam hati. *Ok, boleh muntah sekarang*

Pernah beberapa kali nak post tentang topik berkaitan ini, tapi takde feel dan mood. Jadi terpaksa ditunda sampai ada situasi dan acara yang boleh mendatangkan mood jiwang untuk tulis. Sampailah mood feeling lebih datang masa pergi burjo untuk makan malam jam 11pm tadi bersama seorang teman berjiwa bunga matahari. Siapa dia? Dirahsiakan.

Topik perbualan bermula dengan perasaan sedih dan terasa kehilangan kawan baik. Bukan sahaja kehilangan kawan baik sebab gaduh masa form 4 dan terus taknak berkawan sampai sekarang sebab elehh dia dapat 6A1 masa ujian penggal pun nak berlagak, tapi lebih kepada kehilangan kawan baik tempat curhat dan menangis dalam hati sebab kehidupan yang perit, sudah menjadi milik orang.

Ya, telah menjadi milik orang itu lah topik utama kita pada hari ini.

Secara normalnya, berumur 22 tahun masih muda dan boleh menangis kalau tak dapat lunch, dan akan bertukar menjadi 23 dalam beberapa bulan yang terasa macam 'eh, sejak bila aku dah tua' punya perasaan, tentu terpikir 'bila agak2 nak ada bf/gf?' Hah, bila anda dah sampai tahap ini, memang tak disangkal lagi umur tu memang dah lanjut usia. Sekian.

Eh tak tak, belum habis lagi. -.-

Wahh, kawan baik dah menjadi milik orang, bukan sorang tapi dua. :') Gembira dan sedih ; gembira sebab oh akhirnya ada jugak orang minat kat korang ni, dan sedih sebab nanti nak mesej pun dah susah sebab surely nanti bakal tunang datang depan pintu bawak parang bila kita mesej 'eh tetiba rasa rindu kat kau'.

Q : Macam mana kau rasa dia orang yang tepat?
A : Entah lah, aku pun tak tau. Kalau kau tanya kenapa aku suka dia pun, aku tak rasa aku dapat jawab.

Hah, kadang2 malas juga nak layan orang yang tanya kenapa aku takde awek. Helloo, siapalah aku ni kan nak ada orang suka. Bukan favorite bakal2 mak mertua kot :'(

Tapi benda tu bukan persoalannya, yang paling penting adakah aku betul2 dah bersedia untuk melangkah ke alam baru *cewahh, ayat macam nak pergi kayangan* Belum, rasanya belum bersedia untuk segala komitmen dan tanggungjawab yang lebih berat. Diri sendiri pun macam dianaktirikan, ni kan pulak nak jaga diri sanubari orang lain. Ye dok?

Selalu jer terfikir, korang yang bercinta ni memang planning untuk ke arah relationship yang lebih lanjut atau setakat suka dan bangga ada awek hot dan boleh menjaja kat facebook? Tak tak, aku tak cakap pun korang jahat ke perasan bagus ke apa, cuma curious je nak tahu. Sebab aku pernah jer beberapa kali crush, tapi tiap kali dia buat something tak best, terus terasa nak reject. Perasan perfect laa nak reject2 orang ni. So, macam mana la nak tahan perangai bf/gf korang kalau tetiba dia buat sengal kan? o.O

Takpe laa, sekarang masih tunggu dan berdoa untuk orang yang lebih bersedia dulu. Tengah tunggu Fikri Diva punya cerita panas dan Jaja yang konon2 nak ada bf sebelum ko-as. Berhasilkah? Kita tunggu dan lihat.

Dan yang penting, tak dapat nak bayangkan bila nanti ada orang baru dalam keluarga. Kan Kak Ain kan? :)

6 Responses so far.

  1. Nazirul says:

    perghhh ade gossip hot fik n jaja ni....mntp.ak xsbr nk tggu

  2. tuu dia.
    pokok sudah goyang?
    siapa goyangkan sudin?

  3. ALYA ZAKY says:

    Totally understand!miss my bff too..tp sbb da keje n da ad awek.so phm2 jela.amboi2 jaja ng fikri

  4. Woit.. aku pulak tetibe...
    hmm, tapi kalo ko betul2x suke sorang tu, die buat ape pun ko tak rase nak reject r.. chewahhhh..

  5. adiputra says:

    waa~ sudin, x sangka ko g-wang..aww~

  6. haha..kantoi..should i tell mom??haha...xpe2..kalo korg da berpunyer t,xdelah aq nak langkah bendul korg..hah,cepat2lah kawen..

    p/s:msj ini tuk c's jugak yerk..huhu

    xsangka diam2 jatuh cinta..