Terkedu

$.. Dengan nama ALLAH yg Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani ..$

Salam.

.............

I : sudien, dah berapa lama kau tak solat subuh?

..............

Y : Salam. Sibuk ke?
Aku : Salam. Agak la. Tengah study. Esok ada PA. Jumaat ada tentamen. Ada apa?
Y :  nak tanya tentang usrah..
    : sayang kalau adik2 ni tak ikut usrah dah...
    : mengejar dunia lebih mengejar ahirat..
    : dan nak tanya adik ni solat tahajud macam mana.
    : baca quran sehari berapa lembar..
    : semoga selalu dekatlah dengan ALLAH..

..............

Terkedu. Mulut kata lain, hati kata lain.

3 Responses so far.

  1. ain says:

    manusia cepat lupa.
    dan aku manusia.
    tapi siapa kata kita kena berhenti mencuba?
    selagi jasad bersama nyawa.
    selagi itu punya asa. :)

    haritu,aku ada try satu teknik ni, disebabkan aku terpaksa sangat3 stay up wlpn aku xnak, jadi aku kena tido 3 jam saja before subuh masuk. *sikit tu jatah tido aku mse tu!
    sebelum tido, baca fatihah, 3 qul, selawat atas Nabi, syahadah.
    kemudian cakap kat diri sendiri.
    "sudin, ko kena bangun pkl 4.30am besok.
    tepuk dengan lembut tapi jgn lembut sangat, tangan ko. cakap, tangan, esok kena bangun pukul 4.30am, tepuk tepi badan, tepuk peha, tepuk kaki. pokoknya, bgtau badan ko kena bangun pukul 4.30 besok.
    aku terjaga tepat pukul 4.29am! pastu terus cepat2 bangun, jgn ada pikiran nak tido lagi 5 minit ke, lagi sepicing dua ke.
    rasa bangga sekejap, dan syukur juga!

    selamat mcuba,sudin!

  2. Aisyahuh says:

    terkedu sama.
    bila tahu tanggungjawab dan bila mulut kata sayang Allah, tapi in reality action takdak.
    malu kekadang, tapi macam aq, hati aq keras. sbb tu aq tak suka di tegur walaupun dalam Islam ada kata kita kene selain tegur menegur antara teman.hehe.
    tp takpa sudien, kita kene sentiasa go forth! Semngt!! nih macam masuk category jihad akbar dah! hehe